FANDOM

Il 570xN.1307647860 9ilv

Kapitan Ameryka amerykański serial animowany, który swą premierę w Stanach Zjednoczonych miał 11 września 1990, a ostatni odcinek wyemitowano 1 stycznia 1991r.Scenariusz został napisany przez Erica Weise'a  a producentem było Marvel Films Animation. Jest to ekranizacja przygód jednej z postaci z komiksów Marvela – Kapitana Ameryki.Seria ta jest powiązana z serią komiksów o nazwie Captain America która nawiązuje do perypetii bohatera z serialu. 

FabułaEdytuj

Chłopiec o imnienu Steve Rogers, z powodu II wojny światowej zostaje zapisany do projektu "Super żołnierz" i przez ten projekt jego masa mięsniowa zostaje podwyższona i zostaje wybrany i zostać bohaterem i pokonać złoczyńców którzy są m.in.:Red Skull, Armin Zola, Baron Zemo i Batroc.

BohaterowieEdytuj

  • Steve Rogers/Kapitan Ameryka – 15-letni chłopiec, który jego ojciec został zabity podczas I Wojny Światowej, a matka musi opiekować się zranionymi żołnierzami i nie ma na niego czasu.Kiedy łobóz go zaatakował na ulicze pokonał go tarczą od kubła.Późnej został zapisany do porjektu "Super żółnierz" i jako pierwszy szedł do kapsuły i jego wiek przyszpieszono i dostał umięsioną mase.Jego pomocnikiem jest Bucky Burnes.
  • Agentka X13 – agentka, pracująca dla żądu amerykańskiegu szukając kandytada na projekt "Super Żołnierza".Obserowała jak Steve pokonał łobuza i powiedziała rządowi że Steve nadaje się na kandytata projektu.Pojawia się tylko w pierwszym odcinku.
  • Agentka Carter – (pierwsza wersja pol. – Agentka Carie ; druga wersja pol. – Tajna Agenta) – Przyjaciółka Steve'a pomaga czasem w misjach.Jej rodzice zgineli w I Wojnie Światowej i w młodości wychowana w sierocińcu.Tworzy broń dla Steve'a by łatwiej poruszać się po jakiś terenach czy łatwiej pokonać złoczyńce.Ujawniono w odcinku 13 że kocha Steve'a.
  • Generał John Mason – Generał armi amerykańskiej.Powiadamia Steve'a o każde misji.Na koniec serialu został zabity przez Red Skulla.

WrogowieEdytuj

  • Red Skull (obie wersje pol. – Czerwona Czaszka) – meksykańczyk który bardzo lubiał Hitlera i inpirował go.Założył maske czaszki o kolorze czerwonym, lecz póżniej kiedy walczył z Kapitanem Ameryką zdarzył się wypadek i jego maska stała się głową i od tęj chwili próbuje się zemnstić nad kapitanem.
  • Armin Zola  (obie wersje pol. – Android Zola) – W Latach 30 przed II Wojną Światową był gangsterem.Najsłynnejszą kradzież była skradzanie diamentów i złota w 1933.Podczas II Wojny został złapany przez nazistów i zabity, lecz Red Skull znalazł jego ciało i umieścił go w anroidzie i od tej poru służy czerwonej czaszce.
  • Baron Zemo (pierwsza wersja pol. – Hrabia Zemo) – Arystokrata, który jego majątek w latach 30 został utracony, więc postanowił stać się złoczyńcą i okradać banki i jubilery żeby zyskać majątek.Niestety w latach 40 czyli podczas II Wojny Światowej pilnowali naziński więc zrobił podziemną baze żeby się ukryć i pojawić się kiedy wojna się skończy i znów kraść złoto.Został złapany prze Kapitana Ameryke i Bucky'ego Burnersa.
  • Batroc the Leaper (pierwsza wersja pol. – Bolesław skoczek; wersja lektorka – Bartłowiej akronata; druga wersja pol. – Batroc skoczny) – Francuski akrobata, który został zwolniony z cyrku ze ględu na niską oglądalność.Więc postanowił zemsić się na tym storzył kostium żeby nikt nie rozpoznał i ukraść pieniądze i diamenty.W 1941 planował atak Francje, Włocy, Holandie i Szkocje żeby nikt nie maj dostępu iść.Lecz Kapitan Ameryka i Bucky pokonali go.

Wersja polskaEdytuj

Pierwsza wersja (Kapitan Ameryka: Obrońca ameryki; Canal+ i TVP2)Edytuj

Opracowanie i udźwiękowienie wersji polskiej: na zlecenie Canal + – MASTER Film

ReżyseriaHenryka Biedrzycka

Dialogi:

DźwiękAnna Barczewska

Montaż:

Kierownictwo produkcjiRomuald Cieślak

Wystąpili:

oraz:

Wersja lektorska (Później na TVP2)Edytuj

'Wersja polska:' Studio Lektor

'Czytał:' Stefan Knothe